21 Haziran 2011 Salı

AH İNGİLİZCE VAH İNGİLİZCE NEDİR SENİ ÖĞRENMENİN KOLAY YOLU :)

Selam tekrar; 

Bir süre önce kendi kendime ingilizce öğrmeye karar vermemle başladı herşey diye klasik bir cümle kurayım.Başlama aşaması sıkıntılı değildi ama uygulama aşaması bir süre sonra sıkıcı bir hal almaya başladı. Nerden çıktı bu ingilizce sevdası diye soranlara izlediğim dizileri,filmleri alt yazı olmaksızın anlamaktı ilk amaç. Uygulama alanında istikrarlı olabilseydim amaçda farklı boyutlara ulaşabilirdi lakin, net üzerinden yapmış olduğum araştırmalar sonucu kendi kendine ingilizce bir yere kadar gidebildiği kanaatine vardım. Araştırdığım kimi yerler dilbilgisine takılmayın derken kimi yerler dilbilgisi olmadan yani gramer olmadan bu işin olmayacağında ısrar ediyorlar hatta ki türkçe dilbilginiz zayıf ise önce türkçe dilbilgisini iyice öğrenin daha sonra ingilizce öğrenmeye başlayın şeklinde. Tabi bu yorumlar oldukça iştah kaçırıcıydı, öğrenme hevesimi yok ettiler diyebilirim, yani kim dilbilgisi severki. Kimisi en iyi ve akıcı şekilde ingilizceyi yabancı dil okullarında öğrenebilirsiniz, birebir yaşayarak görüşünde, aslında tamam hepsi doğru olabilir ama bu kadar zormu yahu bir dili öğrenmek. Aramızda ingilizceyi iyi bilen kişiler olduğunu düşünerek birde siz sayın blogger arkadaşlara sormak istiyorum nedir bu ingilizce öğrenmenin pratik yolu??? 

16 yorum:

  1. canım şimdi bu öğrenim işi senin kullanmak istediğin alana bağlı. mesela sadece dizi ya da film izlemek basitçe konuşmak istenirse dilbilgisine takılmamak gerekli, ama yok eğer çeviri yapayım ingilizceden türkçeye, kpds de aşayım filan dersen o dilbilgisi devreye girer. yani bu olay tamamen seni n kullanım isteğine bağlı. neyse uzun bir orum oldu ama naçizane görüşüm budur :) kocaman sevgiler canım :)

    YanıtlaSil
  2. hımm doğru aslında diyorsunki dibilgisini es geç :)

    YanıtlaSil
  3. Aslında bize kulağınız alışsın diye film falan izleyin diyorlardır. Ama madem sen filmleri anlayabilmek için kullanacaksın çizgi film falan izle bence önce. Anime falan da olabilir eğer seviyorsan. Basitten zora doğru git. Kulağın alıştıkça daha kolay anlarsın zaten.

    Bir de kitap okuyabilirsin. Küçük hikaye kitaplarından al mesela. Düşük seviyelilerden bile alsan en az 500 - 600 kelime öğretiyor onlar da. Okuya okuya kelime bilgin de gelişir, daha kolay anlarsın.

    YanıtlaSil
  4. elif; aslında öyle başlamıştım yani hikaye kitaplarından 0 seviyeden başlamıştım bir kaç tane okudum hatta, çizgi film aklıma gelmemişti ama anime leride çok severim deneyeceğim onu da mutlaka, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. bende gramer'den nefret ediyorum..gramer denilen şeyle bildiğimide unutturdular resmen bana,kursa gittim yok olmadı yine..daha çok konuşarak kalıcı olabilir ama o da ne kadar yapılabilir bilmiyorum..wall street var biraz pahalı sanırım ama gerçekten birebir konuşarak öğretiyorlar,1 günlük denemesine gitmiştim harikaydı ama sonra uzak kaldığı için gidemedim bi araştır internetten istersen..

    epey uzun yazmışım ama aynı dertten muzdaripim bende,başka bir yol bulursan paylaşmanı isteyeceğim :)

    sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. gulin; wall strett araştırdım biraz memnun olanda var olmayan da ama ing kursuna ciddi paralar ödeyip gidiyorsun görünürde birşey olmuyor, anladığım kadarı ile pratiğe bakıyor. araştırmaya devam edeceğim seni de bilgilnediririm :)

    YanıtlaSil
  7. Pratik konusunda; Turistlerin geldiği bir yerlerde çalışılabilir. Otel, restorant falan gibi.

    Ya da hep turistlerin çok geldiği yerlerde takılıp onlarla muhabbet etmek gerek. :P

    YanıtlaSil
  8. Pratiği geliştirmek için turistlerin geldiği yerlerde çalışılabilir. Otel, restorant falan gibi mesela...

    Ya da hep turistik yerlerde takılıp akşama kadar onlarla muhabbet etmek gerek. :P

    Ya da anlaştığınız arkadaşlarınızla aranızda ingilizce konuşabilirsiniz. Bu her zaman işlemiyor ama kararlı olanlara faydası oluyor.

    YanıtlaSil
  9. ya elif o kadar uzağa gitmeden şöyle yapsak nette chat :D:D

    YanıtlaSil
  10. :D O da olur tabii.


    Akıl akıldan üstündür diye boşuna demiyorlar. :D Benim aklım hep gitmekte olduğundan, işte... :D

    YanıtlaSil
  11. ne yaptın cnaım ya buldun mu yolunu ing öğrenebilmenin?

    bulduysan ben de bilmek isterim. hala ing bilmiyorum demekten utanıyorum valla:(

    ben de yurt dışı tatillerine gidebilmek ve alt yazısız film izleyebilmek için istiyroum ingilizceyi

    YanıtlaSil
  12. blue aynen dizi ve filmler için izliyorum bende hala bulamadım :)) hikaye ve şarkı sözü çevirilerinin faydası oldu ama

    YanıtlaSil
  13. şöyle 10-15 kişi olsak bizim gibi düşünen de bir kurs açtırsak bize özel. bikaç ayda konusup anlayabilsek ingilizceyi ne güzel olurdu.
    Aslında blogerlar buluşmasında dile getirsek bunu ya da bir post yapsak .Belki aramızdan bize öğretecek hoca bile ayarlayabilriz ne dersin:)

    YanıtlaSil